CLOCK

*Jangan Lupa Waktu Anda* Blinkys

orkut scraps
""=,,,,,,,,,,,SELAMAT DATANG KE BLOG SAYA.....BLOG NI UNTUK SUKA-SUKA SAJA..HARAP ANDA MENYUKAINYA....SELAMAT MEMBACA,

CUCUR PENIRAM

Ini salah satu kuih tradisional kegemaran aku juga ni......tak salah kalu aku nak mencuba buat kuih ni sendirikan.....kalau masa kat kampung nak mkn senang beli je...tapi aku dok kat jb ni area tempat aku duduk ni memang susah nak cari kuih2 tardisoanl melayu ni......apa2 yang aku rasa terinmgin nak makna aku terpaksa usaha dengan hati yang ikhlas buat kuih muih kegemaran aku......dengan hasil ketulusan hati aku yg ikhlas ni alhamdulillah jadi juga akhirnya cucur peniram ni.....bak kata orang biar rupa x lawo asal rasa tu sedap hehehehehhehe..........korang pon yang rasa nak mkn tu jgn malas nak mencuba ye hahahahah.......










Bahan-bahan:
1 kilo tepung beras
600gm gula merah
200gm gula pasir
Minyak
Air
Cara membuatnya:
  1. Gula merah dan gula pasir dimasak dengan air.
  2. Tepung beras digaul dengan air gula yang telah sejuk. Simpan adunan lebih kurang 5 jam supaya lembut.
  3. Adunan dijemput-jemput dan letakkan di atas tempat yang telah di sapu dengan minyak seperti dalam gambar.
  4. Lubangkan di tengah-tengah dan goreng hingga berwarna merah tua.